Contributie

Algemeen

Contributie is een reglementaire en wezenlijke bijdrage van de leden tot het in stand houden van de vereniging. De vereniging heeft immers ook haar financiële verplichtingen, die zij op tijd moet nakomen. Contributie is een brengschuld en is daarmee dus bij vooruitbetaling verschuldigd. Toch biedt de vereniging het lid de mogelijkheid om de contributie gespreid over het jaar te betalen. Zodra de inschrijving van een lid is geaccepteerd, gaat de verplichting tot betaling van de verenigingscontributie in.

De inning van de contributie

De inning van de contributie en het bijhouden van de administratie ervan is een tijdrovend karwei. Het bestuur van v.v. Lemmer heeft daarom besloten om de contributie-inning uit handen te geven aan ClubCollect (www.clubcollect.com). Deze organisatie heeft inmiddels ruime ervaring op dit gebied, omdat ze al voor veel verenigingen met succes de contributie int. De betaalverzoeken worden verstuurd via SMS en e-mail. Door op een link te klikken komt het lid op zijn/haar persoonlijke betaalpagina van ClubCollect en hier kan het lid zijn/haar factuur inzien, downloaden en betalen. Hier kan ook een keuze gemaakt worden om de contributie in één keer te betalen of in termijnen: per maand of per kwartaal. Voor gespreid betalen wordt € 1,- per termijn in rekening gebracht. De betalingen verlopen via automatisch incasso of via iDEAL en zijn daarom 100% veilig.

LET OP!!

Stornering van een automatische incasso bijv. door een onjuist IBAN, onvoldoende saldo of een geblokkeerd IBAN, is voor rekening van desbetreffend lid (€ 3,50 per storno)!!

Privacy/persoonsgegevens van leden

Sommige persoonsgegevens (NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer) van het lid worden verstrekt aan ClubCollect. Deze zijn alleen zichtbaar voor de leden- en contributieadministrateur, voor ClubCollect en het clublid. Deze overdracht van persoonsgegevens is noodzakelijk voor de verwerking van betalingsgegevens voor de inning van verenigingscontributie. Het clublid kan erop vertrouwen dat de gegevens veilig worden opgeslagen, niet voor andere doeleinden dan de contributiebetaling worden gebruikt en nooit aan derden worden verstrekt voor commerciële doeleinden.

Contributie is een jaarcontributie

De contributie kan dus per maand, per kwartaal, of per jaar worden voldaan. Indien het lid bijvoorbeeld per kwartaal betaalt, betekent dat niet dat de contributieplicht maar per kwartaal geldt. Het lidmaatschap is namelijk voor een looptijd van een seizoen, van 1 juli t/m 30 juni. Bij tussentijdse opzegging van het lidmaatschap moet de contributie volgens statutaire bepalingen toch tot het einde van het seizoen worden voldaan.

Contributietabel seizoen 2024/2025

€72
€18
€6

Wat gebeurt er indien de contributie niet (op tijd) betaald wordt?

Als de verschuldigde contributie niet (op tijd) betaald wordt dan zal v.v. Lemmer maatregelen moeten nemen. De pogingen van ClubCollect om iemand tot betaling te bewegen zijn namelijk niet oneindig. Bij een structurele betalingsachterstand van het lid zal de contributieadministrateur proberen te achterhalen wat de reden is. Afhankelijk van de situatie wordt er gehandeld. Als er door een lid geen gegronde reden gegeven kan worden dan zal het bestuur moeten worden ingelicht. Het bestuur kan besluiten een speelverbod op te leggen. Alleen het bestuur is daartoe bevoegd, niemand anders! Pas na betaling van de achterstallige contributie zal het lid weer mogen spelen. De vereniging behoudt zich altijd het recht voor om in laatste instantie, wanneer de bereidheid van het (ex-)lid er echt niet meer is alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, de achterstallige contributie aan een incassobureau over te dragen. De (buitengerechtelijke incasso)kosten zullen conform wettelijke regelgeving in rekening worden gebracht bij het (ex-)lid. Tevens zal het lidmaatschap van het lid conform de statutaire bepalingen direct worden beëindigd.

Uitzonderingen

Er zullen altijd wel situaties ontstaan of te bedenken zijn dat er een uitzondering op de regel moet of kan worden gemaakt. Alleen het bestuur is bevoegd uitzonderingen te maken als dat naar het oordeel van het bestuur redelijk of billijk is.

Heb je nog een vraag over contributie?
Stuur een e-mail naar:
penningmeester@vvlemmer.nl

Heb je een vraag over het lidmaatschap van de vereniging?
Stuur een e-mail naar:
ledenadministratie@vvlemmer.nl